banner - biały napis "dodatek osłonowy" wraz z logo rządowej tarczy antyinflacyjnej na niebieskim tle


31 grudnia 2023 r. weszły w życie przepisy zmieniające ustawę o dodatku osłonowym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 759) wprowadzając kontynuację wypłat dodatku osłonowego, zaś dzisiaj (19 stycznia 2024 r.)
rozporządzenie określające wzór wniosku.

Aby ubiegać się o wypłatę dodatku osłonowego, należy złożyć nowy wniosek (do pobrania na końcu wpisu) w każdym czasie aż do 30 kwietnia 2024 r.

Wnioski można składać w wersji papierowej w siedzibie Gminy (ul. Dęblińska 4) albo przez platformę e-PUAP w formie skanu wypełnionego wniosku (podpisany profilem zaufanym).

Zasady przyznawania dodatku osłonowego w 2024 r. nie uległy większym zmianom. Kryterium dochodowe to nadal 2100 zł netto w gospodarstwie jednoosobowym oraz 1500 zł netto na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Nadal obowiązuje zasada różnicowania wysokości świadczenia w zależności od stosowanego przez gospodarstwo domowe rodzaju paliwa (wyższy dodatek dla rodzin ogrzewających węglem) i liczby osób w gospodarstwie (im wyższa liczba osób w rodzinie tym większy dodatek), a także zasada “złotówka za złotówkę” tj. pomniejszanie kwoty przysługującego świadczenia o kwotę przekroczenia progu dochodowego rodziny.

Wprowadzono nową wysokość dodatku osłonowego, która wynosić będzie jednorazowo od 228,80 do 657,80 zł lub w przypadku stawki podwyższonej (dla gospodarstw domowych ogrzewających węglem lub paliwami węglopochodnymi) od  286 zł do 822,25 zł jednorazowo – zależnie od liczby członków gospodarstwa domowego.

W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny z GOPS: Marlena Wojas – tel. 512 430 060.

adres ePUAP: /GOPSPulawy/SkrytkaESP

Poniżej można pobrać wzór wniosku o przyznanie dodatku:
plik pdf  Wzór wniosku o dodatek osłonowy – edycja 2024 (297 kB, PDF)